Barni Barni
1264
BLOG

Bornholm

Barni Barni Podróże Obserwuj temat Obserwuj notkę 3

Na początek taka informacja - To co skłoniło mnie do odwiedzenia Bornholmu pierwszy raz 13 lat temu to ciekawa budowa geologiczna





Wtedy odwiedziłem Bornholm 3 razy na rowerze w latach 1994-1996. przejechałem wtedy ponad 1500 km. Nie mam zbyt wielu zdjęć w wersji cyfrowej z tego okresu, ale coś odszukałem.

Do ciekawostek należało drzewo o 7 pniach, które przewróciło sie w 1995


Tu może dodam, że pozostałe elementy Bornholmu w zasadzie sie nie zmieniły. Z tamtych lat wspominam zachody słońca w okolicy Vang

 

 

A teraz wracamy do chwili prawie obecnej czyli tegorocznego wyjazdu pod koniec sierpnia.
Bornholm posiada piękne plaże:

z najbardziej znaną Dueodde. 

I może jeszcze dwa zdjęcia z tego miejsca. W jednym przepadku jest to widok na latarnie a w drugim widok z latarni



Ta latarnia ma 40m wysokości.


To plaża w Sandvig na północy wyspy.

Takich i podobnych jest jeszcze kilka. Na południu wyspy występują wyłącznie piaszczyste plaże



Dla mnie znacznie ciekawsze były skaliste i piaszczyste wybrzeża

Helligdomsklipperne


Jons Kapel


lądowe osady jurajskie w okolicy Rønne



O tej porze roku pięknie kwitły wrzosy








Bornholm to nie tylko przyroda ale i ciekawa historia

Najbardziej znanym zabytkiem są ruiny zamku Hammershus


I jeszcze kilka zdjęć

Jest on usytuowany na wzgórzu 70 m nad poziomem morza





Dużą ciekawostką są okrągłe kościoły (rotundy)


To w Olsker


A ten znajduje sie w Østerlars




W tym roku spotkałem na Bornholmie ciekawe zjawisko atmosferyczne czyli małą trąbę powietrzno-wodną
 

Były też groźnie wyglądające chmury z deszczem

 

 

Z Bornholmu dobrze widać Szwecję, choć dzieli je odległość 40 km.




No i na koniec dzisiaj polecę urokliwe miasteczka gdzie spotkać można także owocujące figi jak to miało miejsce w Gudhjem

 

Barni
O mnie Barni

podróżujący konserwatysta

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości